quinta-feira, 14 de novembro de 2013

Dia 16: Quais são as suas 5 maiores realizações? | What are your 5 greatest accomplishments?

Dia 16: Quais são as suas 5 maiores realizações? 
What are your 5 greatest accomplishments?

- O HAWAII

Acho que o Hawaii foi a minha maior realização pois era algo que eu sonhava desde pequena e nem todas as pessoas acreditavam que esse sonho pudesse se tornar realidade. Na época, só os brasileiros cheios da grana viajavam para os Estados Unidos, mas nada de ir tão longe e tão caro quanto o Hawaii. Além disso, eles sequer falam português lá!! Tive que aprender uma nova língua, juntar dinheiro, me matricular em uma universidade, tudo pra ir atrás desse sonho. Confesso que a parte mais difícil foi convencer o meu pai, mas até isso deu certo! hahaah mas eu dedico essa 'realização' ao meu pai do céu, aquele que colocou esse sonho no meu coração e me deu os meios para que ele se realizasse. 
I think Hawaii was my biggest accomplishment because it was something that I dreamed since I was little and lots of people didn't believe that this dream could come true. At that time, only the brazilians full of money could travel to the States, rarely going as far and as expensive as Hawaii. And they don't even speak Portuguese there! So I had to learn a new language, save money, enroll in a university, everything to go after this dream. I admit that the hardest part was to convince my dad, but even that worked out! hahaha but I dedicate this accomplishment to my Father in heaven, the one who put this dream in my heart and gave me the way to fulfill it.

- ESCREVER UM LIVRO | WRITING A BOOK
Escrever um livro deve estar na lista de muitas pessoas e eu consegui fazer isso, meio que sem querer, quando eu tinha 19 anos. Na verdade, foi um livro produzido em grupo e a experiência foi incrível. Nós visitamos bares e entrevistamos e fotografamos prostitutas, ex-prostitutas, organizações, cafetinas e pessoas comuns para a criação do livro Exposed: Revealing Worth. Mais uma realização dedicada ao pai do céu.
Writing a book might be in lots of people's list and I did that, when I was 19 years old. In fact, it was a book written in a group and the experience was amazing. We visited bars and interviewed and photographed prostitutes, former prostitutes, organizations, pimps and normal people to create the book Exposed: Revealing Worth. Another realization dedicated to my Father in Heaven.

- TURISMO

Eu passei em primeiro lugar em Turismo na UFPR :)
In Brazil, we have to take a very hard test to get into university and I got the first place in the best university of my state, for the course I wanted: Tourism :) (In the picture: me and my cousin Drika in the tradicional 'mud bath' for the people who get into the university)






- CASAR NA PRAIA | GET MARRIED AT THE BEACH

Ah, nem sei se esse conta como uma realização, mas é outra coisa que eu sonhei desde pequena e que aconteceu: eu casei com o amor da minha vida, em uma praia linda, lá no Caribe. Não que eu tenha sido super teimosa pra casar na praia, mas simplesmente aconteceu. Acho que Deus realmente tem coisas preparadas pra nós, que a gente quer, mas não imagina que um dia possa acontecer.
Hum, I don't even know if that counts as an accomplishment, but it is something that I've dreamed since I was little and it happened: I married the love of my life, on a beautiful beach, in the Caribbean. I wasn't super stubborn to get married at the beach (come on, I just wanted to get married!), but it simply happened. I think God really has things in store for us, that we want, but that we cannot imagine that one day it will happen.

- SURF
Como tudo na minha vida envolve praia, Hawaii e Jack Johnson (hahaha), é claro que aprender a surfar foi uma realização. Talvez não uma das maiores, mas com certeza uma das mais gostosas e divertidas! Depois de muitas aulinhas precisando de um empurrãozinho, no último acampamento da Última Tribo que eu participei, eu consegui surfar sem NENHUM empurrão!
Since everything in my life has to do with the beach, Hawaii and Jack Johnson (ahhaha), of course learning how to surf was an accomplishment. Maybe not one of the greatest, but for sure, one of the most pleasant and fun! After many classes of me needing a push, in the last Última Tribo camp that I participated, I was able to surf without anyone pushing me!!

Nenhum comentário:

Postar um comentário